"Не можна вимагати від дитини неможливого. До певного рівня і певного кола знань різні діти йдуть по-різному"
В.О.Сухомлинський
Особистість, яка з дитинства вміє приймати особливості (розвитку, зовнішності, національності) іншої людини, виростає толерантною, комунікабельною, творчою, з більш адекватною самооцінкою та менш тривожною й агресивною.
Інклюзія (включення) – процес збільшення ступеня участі всіх дітей у соціальному житті, в різних програмах.
Інклюзивна освіта- це система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права здобувати її за місцем проживання, що передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього закладу.
Інклюзивна освіта базується на таких принципах:
- Цінність людини не залежить від її здібностей і досягнень.
- Кожна людина здатна відчувати і думати.
- Кожна людина має право на спілкування і на те, щоб бути почутою.
- Адаптація системи до потреб дитини, а не навпаки.
- Справжня освіта може здійснюватися тільки в контексті реальних взаємостосунків.
- Всі люди потребують підтримки і дружби ровесників.
- Задоволення індивідуальних освітніх потреб кожної дитини.
- Визнання спроможності до навчання кожної дитини та, відповідно, необхідність створення суспільством відповідно до цього умов.
- Залучення батьків до навчального процесу дітей як рівноправних партнерів та перших вчителів своїх дітей.
- Командний підхід у навчанні та вихованні дітей, що передбачає залучення педагогів, батьків та спеціалістів.
- Складність завдань повинна відповідати здібностям дитини.
- Рівний доступ до навчання у загальноосвітніх закладах та отримання якісної освіти кожною дитиною.
- Подолання потенційних бар’єрів навчання.
Метою функціонування інклюзивних груп є:
- завдяки спілкуванню з однолітками у дитини із ООП формується модель здорового повноцінного життя;
- створюються умови для соціальної адаптації та найбільш повного розкриття свого потенціалу;
- інтеграція (соціалізація , адаптація та корекція) дітей з особливостями розвитку в звичайному соціумі.
НОРМАТИВНІ ДОКУМЕНТИ
З ПИТАНЬ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ
1. Конвенція ООН
2. Конституція України
3. Закони України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства»
потребами може здійснюватися з урахуванням рекомендацій, що подані у
пораднику для педагогів ЗДО «Середовище, що належить дітям»
Немає коментарів:
Дописати коментар